Sunday 16 September 2012

Aparente

Ma gandeam azi sa scriu despre un subiect ceva mai general cum ar fi "cine mi-a furat dulceata?" pentru ca azi dimineata dupa ce m-am trezit cu gandul la o felie de paine cu dulceata si o cana de lapte, cand am dat iama in frigider sa adun cele trebuite pentru o asemenea gustare, am descoperit ca nu am niciuna dintre cele 2  lucruri necesare pentru infaptuirea visului culinar. Dupa ce mi-a disparut dulceata mult visata ,m-am gandit sa scriu despre aparente.
Ma chinui de foarte multi ani de ce lumea se chinuie asa de mult sa mentina aparentele. Vrei sa pari inteligent, bogat sau cool indiferent ca nu esti si nu vad sensul efortului depus pentru asta. Ca sa pari inteligent citesti tot ce vezi prin ziar la suprafata si arunci 2-3 probleme politice in fata fiecaruia dintre oamenii cu care vorbesti, desi tie personal ti se rupe de ce se intampla pe scena politica. Bogat te chinui sa pari pentru ca pur si simplu esti sarac si vrei sa-ti chinui parintii ca sa nu aiba ce manca sa-ti dea tie sa-ti cumperi chiloti de la calvin klein, desi tu pana la urma te caci in ei (la propriu). Si cool vrei sa pari pentru ca asta accepta lumea. Trebuie sa ai swag, sa fii la moda, sa ai rochie de la zara sau basca de la bershka ca sa iesi pe strada(pentru cei ce vor sa ma corecteze cacofonia e intentionata). 
Ma gandesc totusi la motivul pentru care ne chinuim sa facem asta. Singurul motiv pentru care se oboseste un om sa depuna efortul asta e pentru ca are prieteni de rahat. Parerea mea simpla ar fi sa scapi de oamenii care te judeca dupa ce ar vrea sa fii in loc de ceea ce esti tu cu adevarat. Nu zic ca nu exista lucruri care trebuie sa le schimbi la tine ca om. Lucruri care tin de caracter. Totusi daca tu vrei sa iesi cu patura cu ursuleti in cap noaptea la ora 2 sa bei ceaiul in fata blocului, fa-o. 
Daca stai sa te gandesti bine la ce faci, trebuie sa-ti pui cateva intrebari. 
1. Preferi sa te imbraci de la zara sau bershka dar sa-ti cumperi o pereche de blugi odata la 5 luni?
2. Preferi sa ai 1 pereche de adidasi nike dezmembrati de la cat ai mers cu ei sau 3 perechi de adidasi XIAXNAXAIA dar care nu put a sconcs si care sunt intretinuti?
3. Preferi sa creada lumea ca ai bani dar tu sa nu poti sa iesi cu ei la un suc pentru ca nu-ti permiti?
4. Daca oamenii din jurul tau nu stiu ca iti lipseste ceva, cum te astepti sa te ajute atunci cand ai nevoie?
5. Crezi ca trebuie sa te ascunzi atunci cand iti vine sa bei cafeaua cu fundul pe o scara de bloc?
Toate astea sunt in cazul cel mai superficial. In cazul in care vrei sa fii cul si sa pari bogat. La aia cu inteligenta tre sa iti pui o singura intrebare: vrei sa pari inteligent sau sa fii inteligent?Pentru toate celelalte exista mastercard. 
Eu personal cred in simplitatea lucrurilor. Ies cu prietenii si imi beau cafeaua in parc cu cana de cafea de acasa in mana. Ma bucur de o bere indiferent ca e la o terasa , in gradina sau acasa. Ma bucur de o tigara cand nu am, indiferent ca ea e plugaru sau kent. Prefer sa fiu mandru cu ceea ce sunt in loc sa ma ascund dupa deget. Imi sterg mucii cu maneca uneori si ma scobesc in nas cu degetu pentru ca nu vad alt mod de a scoate de acolo acumularea de muci. Mananc uneori cu mana si garai cand sunt singur in camera. Uneori nu fac dus pentru ca-s prea obosit, desi imi miros picioarele. Am burta pentru ca mananc ce-mi place, cand imi place si cum imi place. Aseara am mancat o pizza si am avut cea mai mare satisfactie cand am terminat-o. Beau cu baietii si radem unii de altii. Vomit uneori cand beau prea mult pentru ca asta e modul corpului de a ma trezi. Imi las parul de pe fata sa creasca pentru ca sunt un lenes si mi-e lene sa ma barbieresc. Nu ma pensez desi am sprancene de maimuta si nu ma dau cu fond de ten chiar daca am cosuri. Ma bucur de ceea ce sunt si sunt mandru. Nu cred ca aparentele definesc un om,ci felul in care e el cu adevarat alaturi de oamenii care merita sa-l cunoasca. 
As vrea ca la un punct, lumea din jurul meu sa recunoasca adevarul despre ea. Sa isi recunoasca defectele si complexele impuse de societate. Pana atunci, exista internet ca sa aberez eu pe el. Va multumesc din nou ca-mi cititi balivernele. Va salut cu respect, Keeper.

P.S: Astept oferte de la oamenii ce vor sa-mi aduca dulceata.

1 comment: