Monday 11 June 2012

Stiri si calitatea lor

Am 21 de ani si citesc presa zilnic. Nu neaparat pentru ca ar fi ceva interesant in ea, ci ca modalitate de trecere a timpului in timp ce mancarea isi croieste drumul prin intestinul meu gros pentru a creea o iesire triumfatoare. Si totusi realizez ca oriunde m-as uita la stiri nu mai gasesc in general lucruri care sa ma intereseze prea mult. Am citit ceva ironic azi. Un american care scria o carte intitulata "Bunatatea din America" a fost impuscat relativ de la intamplare in statul Montana. Ironic nu credeti? Si totusi in afara de bucata asta de ziar nu am gasit nimic care sa-mi starneasca interesu. Tot ce vad in ziua de azi in ziare, la televizor sau pe internet e lipsit de calitate. Tot ce apuci sa vezi e legat de tate, omor in chinuri,cati bani are cineva sau cine stie ce baliverne politice platite. Si hai sa incep cu tatele. In primul rand daca ai trecut de pubertate si ai vazut mai mult de 3 perechi de tate in realitate stirile de genul asta iti starnesc interes 0 sau ar trebui. Nu inteleg de ce ma intereseaza pe mine ca pamela de Romania s-a mai morisit cu un ciumpalac. E ca si cand ar scrie lumea de mine in ziar " Senzational!!!!! Keeper are par in cap".Nu vad rostul povestilor de genul cand femeiusca aia inainte de a inghiti bine carnea cuiva important era ca o flegma pe trotuar. Si totusi avem parte de stiri de genul . Si am pus punctul de vedere a unui barbat pentru  ca nu stiu ce femeie sanatoasa la cap s-ar bucura ca o alta femeie e laudata ca a incarcat carne in ea ca intr-un vagon.Al doilea subiect folosit continuu e omorul, cu cat mai sangeros cu atat mai bine. Sa ne oripilam dracului de tot de natiunea in care traim ca nu avem deja destule motive sa ne fie rusine ca ne-am nascut acolo. Si e ciudat ca nu e ca si cand felul in care se omoara s-ar schimba. E aceeasi poveste repetata la nesfarsit "Ion Ciorchine dupa ce a consumat 4 litri de spirt medicinal tras prin paine la carciuma din colt s-a dus acasa si-a violat bunica de 85 de ani, apoi a violat matusa de 68 si apoi le-a omorat cu cruzime". In primul rand , oricat ai bea ceva nu e in regula cu tine daca iti violezi bunica si matusa. In al doilea rand am baut si eu cantitati  mari de alcool si sincer sa fiu nu m-am gandit niciodata ca vreau sa-mi violez bunica. Singurul gand care imi trecea prin cap in momentele alea era " Nu vomita acum! Nu vomita acum!". Si nu in ultimul rand felul in care e prezentata stirea vrea sa te faca sa crezi ca omul ala era absolut sanatos si perfect normal social inainte sa-si omoare bunica. Al treilea subiect folosit mult prea des e averea altora. Daca ar putea sa dea detalii si cum au obtinut averea aia ar face-o, dar cum in Romania o mare parte din avere e obtinuta prin furt grosolan acest detaliu e evitat de cele mai multe ori. Vad toata ziua stiri "Stefan Banica Jr si-a luat masina noua de 40.000 de euro". Bine prietene sunt de acord cu tine, dar cum mama dracu ma ajuta pe mine lucrul asta sa-mi iau gandu de la faptul ca probabil familia mea nu are ce manca maine. Imi dai mie o parte din aia 40.000? Nu. Pai si atunci de ce e nevoie sa scrii ca si-a luat masina noua? Daca asta e jurnalism cei care au facut facultatea ca sa faca rahatul asta sunt niste idioti. Ultimul subiect des intalnit e politica  si aici am ceva mentiuni. Daca vrei sa afli ceva important in legatura cu politica probabil ca o sa afli din stirile astea. Problema nu e aici, ci in modul in care ziare diferite de la companii diferite relateaza aceeasi poveste intr-un mod diferit pentru ca sunt platiti de un politician sau altul. Si aici un om inteligent isi da seama cand sunt baliverne sau nu, dar cum o mare parte din populatia Romaniei nu e chiar stralucita trebuie sa ne dam seama ca e o forma de manipulare in masa ieftina si de prost gust. Eu credeam ca stirile in general sunt lucruri care sa te informeze in legatura cu realitatea, tehnologii noi, descoperiri importante in domeniul stiintei , ciberneticii si de ce nu sa te informeze despre felul in care poti sa-ti imbunatatesti viata. Si aici o sa aud comentariul ala "Oamenii diferiti au prioritati diferite" care e de altfel foarte corect. Dar daca pe tine te intereseaza ce face pamela de Romania ce spune asta despre tine ca persoana si despre calitatea felului in care gandesti tu. Eu chiar sper ca la un moment dat sa deschid un ziar si pe prima pagina sa fie "Descoperire importanta: Putem stoca un bit de informatie in 12 atomi" . In caz ca cineva sa intreaba daca  e o informatie reala, descoperirea e ceva mai veche de 6 luni si am citit informatia pe 4chan . Sper ca odata cu noua generatie de adolescenti deshisi la un alt mod de a obtine informatie sa gasesc si un mod diferit de a aborda stirile si felul in care sunt ele prezentate. Va multumesc ca-mi cititi aberatiile.KeePeR
P.S: Pentru sugestii in legatura cu urmatoarele subiecte lasati un comentariu la acest articol.

3 comments:

  1. go go goooo Keeeper! :))

    ReplyDelete
  2. „Sper ca odata cu noua generatie de adolescenti deshisi la un alt mod de a obtine informatie sa gasesc si un mod diferit de a aborda stirile si felul in care sunt ele prezentate.” - De când te-a lovit pe tine optimismul? La dracu, nu știi cum arată, intelectual vorbind, „noua generație de adolescenți”?
    „Daca asta e jurnalism cei care au facut facultatea ca sa faca rahatul asta sunt niste idioti.” - Presupui că jurnaliștii în general (nu doar cei din România) au făcut facultatea de jurnalistm. Presupunerea e falsă - nici 5% dintre ei n-au făcut-o. La dracu, și eu am lucrat în breaslă și n-am facultate terminată nici acum. Am făcut știri când n-aveam nici 10 clase :)). Și totuși, am pretenția că scriu știrile mai bine, nu știu de ce.

    ReplyDelete
  3. Lucian stii ca nu sunt optimist, doar ca odata cu deschiderea la informatie pe care o ofera internetul astept ca indiferent de cat de prosti sunt aia care scriu o stire ,continutul stirii sa fie de o calitate mai buna decat rahatul continuu pe care il vad in ziua de azi

    ReplyDelete